پرواز

شما در این وبلاگ میتونین برای یک پرواز خوب همراه ما آماده شوید

پرواز

شما در این وبلاگ میتونین برای یک پرواز خوب همراه ما آماده شوید

مختصر در مورد Boeing 747 _ SP

در سال 1976 شرکت بوئینگ نوع دیگری از 747 به نام اس . پی را عرضه کرد که در اصل همان 100 بود. ولی سازه اش تا حد زیادی سبکتر شده بود.هدف از ساختن این هواپیما که حدود 30/14 متر کوتاهتر از نمونه 100 می باشد عرضه یک هواپیما با برد زیاد برای استفاده در مسیرهای کم مسافر بود سکان عمودی این هواپیما بلند تر از سکان عمودی 100 بود تا جبران بدنه کوتاهتر آن را بنماید .
پیشرانه _ این هواپیما از 4 موتور توربوفن پرات اندویتنی JT9D-7F هر یک با توان 46985 پاوند (209 کیلو نیوتن) و یا نوع بهینه موتور پرات اندویتنی JT9D-7F هر یک با توان 48000 پاوند و یا پرات اند ویتنی JT9D-7J با توان 50000 پاوند (4/222 کیلونیوتن)نیرو می گیرد.همچنین می توان از از چهار موتور رولزوریس RB112-425B2 با توان 50000 پاوند یا رولزوریس RB211-524C2 با توان 51600 پاوند (9/225)و یا از 4 موتور جنرال الکتریک CF6-45A2B2 هر یک با توان 46500 پاوند (8/206 کیلونیوتن ) نیز در ساخت این هواپیما استفاده نمود.

کارایی  -  بیشترین سرعت در پرواز افقی 505 نات (935 کیلومتر در ساعت)
بیشترین برد 6650 ناتیکال مایل (12324 کیلومتر) .

اوزان - وزن خالی 318258 پاوند (144360 کیلوگرم). بیشترین وزن بار قابل حمل 91100 پاوند بیشترین وزن هنگام برخاستن 659877 پاوند (299320 کیلوگرم) بیشترین وزن هنگام فرود 409944 پاوند (185950 کیلوگرم).

ابعاد - دهنه بال 64/59 متر . طول 31/56 متر ارتفاع /94/19 متر می باشد.

گنجایش -  دو خلبان و یک مهندس پرواز به طور معمول 28 صندلی در قسمت درجه یک 32 صندلی در طبقه بالا و 299 صندلی 10 ردیفه درقسمت پایین . بیشترین مسافر قابل حمل 400 نفر .

 

 

 منبع - مجله صنایع هوایی شماره ۱۸۸ ـ  صفحه ۶

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد